20111025

Något jag tycker om....

Jag ÄLSKAR bröllop.

Älskar verkligen.

Skulle vilja arbeta med att planera bröllop.
Jag har en helt fantastisk bröllopsidé i huvudet.
Men nu är jag ju redan gift... och tänker så förbli.
Framkastade idén till min make om att vi förnyar våra löften när vi firar 10årig bröllopsdag, men han tände inte riktigt på det. Ja ja, två år kvar. Övertalning!!

Men vi hade ett fantastiskt bröllop. Dubbelbröllop fakt, tillsammans med min syster och hennes man. :) En härlig dag.

Men i alla fall. Såhär skulle man fira bröllop... någongång...

Nyårsafton. En kall, vacker vinternatt.

kl 20.00
Lite mingel, en drink eller två. Alla är glada, finklädda och har trevligt.


Champagne

Och lite läckra jordgubbar...




Vackra kläder är förstås ett måste. Något liknande detta.

Och för männen...


(ja, det är Matthew McConaughey)


Kl 21.30

Middagen intas från vackert dukade bord.



Under middagen hålls tal och liknande till brudparet.
Som även dom är otroligt vackert klädda... Smoking för mannen. Självklart.

Och Bruden.


En vacker brudklänning med klassiskt snitt.

Kvällen fortskrider med mingel och mer drinkar efter maten.

Kl 23.30

Alla gör sig klara att gå ut i natten, ut till den vackra plats som är angiven för vigseln.



Kl 23.55

Den borgerliga vigselförrättaren viger brudparet under stjärnklar himmel.

kl 00.00
Brudparet förklaras man och hustru. Glada firarrop hörs, kort därpå gott nytt år och ett magnifikt fyrverkeri släpps lös.




Champagne laget runt igen. Alla skålar för brudparet och det nya året.

Japanska lyktor tänds och skickas till väders.



Brudparet och gästerna fortsätter kvällen inne i salen där nu bröllopstårtan rullats fram.




Kvällen avslutas med brudvalsen och dans natten lång.

Detta vore ett perfekt avslut på det gångna året och en fantastisk början på det nya året, och det nya gemensamma livet som äkta makar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar