20111008

Kalas-lördag.

Min yngsta son fyllde 5 häromdagen. Detta firade vi idag med kalas. Farmor och Farfar, farbror m familj, och faster. Lite senare kom mormor och morfar, moster med 3 barn.

Igår kväll så förberedde jag och bakade bröd som skulle bli lunchmackor. Jäkligt gott långpannebröd. :)
Lätt att göra är det oxå.
Jag blandade "kräm fräs" med senap och bredde på över och undersidan sedan jag delat mackorna. Lade på strimlad sallad, krossad ananas och en stor skiva kalkon. Jättegott!! =) Dom blev mätta och belåtna.
Sen så hade mamma gjort en kanongod tårta. Gräddtårta med geléhallon på.

Min make fick i uppdrag att slänga ihop en kladdkaka, 5åringens favorit, men ja, gick sådär. Han glömde den i ugnen så det blev liiiiite hård kan man säga hehe...

Nu tar jag kvällen!

Jo, hann ju med en tur på marknaden i Dals-Ed och köpte supergoda kolor. Hallon-Lakritssmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar