20111001

Drömmar... eller mardrömmar?

Har en viss förmåga att alltid komma ihåg vad jag drömmer. Vet inte varför men ett par timmar efter jag vaknat så poppar drömmarna upp i huvudet. En del trevliga, och en del mindre angenäma.

En natt drömde jag tex om en sexig hollywood-hunk. Mmm... det var nice ;)

En dröm som förföljt mig i många år dock är den jag drömde exakt ett år efter min älskade farmors bortgång. Drömde att hon satt på min säng och sa att jag inte skulle vara ledsen längre, att hon har det bra. Och att vi ses igen någon gång. Vaknade av att jag satt upp i sängen och grät. Det var så verkligt. Var det en dröm eller hälsade min farmor på mig? Ingen aning.. lär nog aldrig få svar på det.

Tycker dock det är konstigt att jag inte drömt någon mardröm än om den där tavlan som skrämde mig rejält på jobbet... En 1800-tals gubbe som molhåller en bibel och stirrar rakt på en, vart man än står!!! Usch, så otrevlig. Den hängde bakom en dörr och när jag stängde dörren hoppade jag högt och skrek. Så otäck såg han ut. För en sekund kunde jag inte säga om det var en tavla eller en riktig gubbe... fy fan *ryser*

Ska ta en bild nästa gång jag jobbar... och lägga upp här. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar